Kategoria menu:Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zespół ds. obsługi finansowej
Opis informacji
Dane adresowe: 57- 300 Kłodzko, ul. Kościuszki 2
Godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30
Zadania:
Koordynacja zadań dotyczących planowania finansowego, zmian w budżecie jednostek opieki społecznej podległych organizacyjnie,
Prowadzenie spraw związanych z opracowaniem i realizacją budżetu PCPR,
Obsługa finansowo- księgowa PCPR, w szczególności:
- obsługa rachunków bankowych,
- ewidencja zdarzeń gospodarczych,
- zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentacji finansowej,
- sporządzanie sprawozdawczości finansowej;
· Obsługa kasowa PCPR;
· Formalna i rachunkowa kontrola dokumentów;
· Realizacja wypłat świadczeń wykonywanych w PCPR;
· Obsługa finansowa zadań zleconych;
· Obsługa rachunku bankowego Powiatu Kłodzkiego PFRON i Powiat Kłodzki PFRON- Program wyrównywania różnic między regionami w celu realizacji zadań samorządów terytorialnych wynikających z ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej, w szczególności:
- rejestracja zdarzeń,
- dysponowanie środkami,
- sprawozdawczość i korespondencja dotycząca wykorzystania środków PFRON przez Powiat Kłodzki,
· Obsługa finansowa placówek rodzinnych z terenu powiatu kłodzkiego;
· Współdziałanie w zakresie planowania i statystyki w zakresie jednostek pomocy społecznej z Dolnośląskim Urzędem Wojewódzkim i Starostwem Powiatowym w Kłodzku;
· Windykacja należności budżetowych;
Prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawie ustalania opłat rodziców za pobyt dzieci w placówkach instytucjonalnej pieczy zastępczej;
Sporządzanie projektów uchwał w sprawie szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty opłaty, o której mowa w art. 193 ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastepczej;
Przekazywanie do biura informacji gospodarczej informacji, o której mowa w art. 193 ust. 8 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
Prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu umarzania w porozumieniu z wójtem kwot nienależnie pobranych świadczeń pieniężnych, łącznie z odsetkami w całości lub w części, odraczania terminu płatności albo rozkładania na raty, jeżeli zachodzą szczególnie uzasadnione okoliczności dotyczące sytuacji rodziny.