Informacje nt przetwarzania danych osobowych / plików cookies: » szczegóły

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) * Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

http://pcpr.bip.klodzko.pl
Strona główna BIP: gov.pl/bip
Strona główna instytucji: http://pcpr.bip.klodzko.pl
Zespół ds. rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepelnosprawnych

Kategoria menu:

Zespół ds. rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepelnosprawnych

Opis informacji

Dane adresowe:ul. Kościuszki 2; 57-300 Kłodzko

Godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30

Zadania:

Realizacja, zgodnych z powiatową strategią dotyczącą rozwiązywania problemów społecznych, powiatowych programów działania na rzecz  osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji i przestrzegania praw i uprawnień  osób niepełnosprawnych;

Opracowywanie i przedstawianie planów zadań i informacji  z prowadzonej działalności oraz ich udostępnianie na potrzeby samorządu województwa;

Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie realizacji zadań;

Podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności,

Współpraca z Powiatową Społeczną  Radą ds. Osób Niepełnosprawnych, organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych,

W zakresie dofinansowania do likwidacji barier architektonicznych:

- rozpatrywanie w/ w wniosków pod względem merytorycznym, technicznym i finansowym,

- przygotowywanie umów i prowadzenie rejestru zawartych umów,

- odbiór wykonanych prac i zamontowanych urządzeń u osób niepełnosprawnych,

- weryfikacja dokumentów finansowych przedstawionych przez wykonawcę wynikających z zakończenia realizacji umowy,

Rejestracja i weryfikacja wniosków na dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów;

W zakresie dofinansowania sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych:

- rejestracja i weryfikacja złożonych wniosków,

- przygotowywanie umów i weryfikacja dokumentów finansowo- merytorycznych               

W zakresie dofinansowania sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych:

- rejestracja i weryfikacja złożonych wniosków,

- przygotowywanie umów i weryfikacja dokumentów finansowo- merytorycznych z zakresu dofinansowania sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych;

W zakresie dofinansowania likwidacji barier  technicznych w komunikowaniu się:

- rozpatrywanie w/ w wniosków pod względem merytorycznym, technicznym i finansowym,

- przygotowywanie umów i prowadzenie rejestru zawartych umów,

- weryfikacja dokumentów finansowych związanych z realizacją umowy,

- kontrola posiadanego sprzętu u osób niepełnosprawnych;

W zakresie dofinansowania uczestnictwa osób niepełnosprawnych w turnusach rehabilitacyjnych:

- przyjmowanie, weryfikowanie i opiniowanie wniosków o dofinansowanie turnusów rehabilitacyjnych,

- udostępnianie osobom niepełnosprawnym propozycji ofert jednostek prowadzących turnusy rehabilitacyjne wraz z zakresem świadczonych usług rehabilitacyjnych i ich ceną,

- prowadzenie rejestru dofinansowań do turnusów rehabilitacyjnych oraz kontrola przebiegu turnusów rehabilitacyjnych,

W zakresie warsztatów terapii zajęciowej:

- przyjmowanie i weryfikacja wniosków o finansowanie kosztów tworzenia i zwiększania liczby uczestników warsztatu terapii zajęciowej,

- rozliczanie środków wydatkowanych na organizację i prowadzenie warsztatów terapii zajęciowej.

 

  METRYKA INFORMACJI
Osoba, która wytworzyła informację:   Elżbieta Sułkowska
Osoba, która wprowadziła informację do BIP:   Agnieszka Pytel
Autor ostatniej poprawki:   Agnieszka Pytel
Osoba, która zweryfikowała informację w BIP:   Elżbieta Sułkowska
Data wytworzenia informacji:  04.01.2021
Data weryfikacji:   20.10.2021 10:08
Data ostatniej zmiany:   28.01.2011 14:46 Rejestr zmian